A Skoda rövid története
Forrás: centralcontracts.com
A modern Skoda, ahogy mi ismerjük, hosszú történelemre tekint vissza. Ennek kezdete 1895-re tehető, amikor Vaclav Laurent és Vaclav Klement kerékpárkészítésbe kezdett. Ma a Volkswagen-tulajdonú cég központja a Prágától keletre eső Mlada Boleslav-ban van, és elmondható, hogy a vállalat az utóbbi húsz évben az autóipar forradalmasításának egyik úttörőjévé vált.
A fenti két úriember már 1905-ben - a motorkerékpár-építés felé tett rövid kitérőt követően - elhatározta, hogy automobilokat fog gyártani. Az első modell a Voiturette A volt, melynek sikere révén a kis magánvállalkozást jelentős vállalattá fejleszthették.
A Mlada Boleslav-i gyár 1924-es tűzesetét követően Laurin és Klement a Pilzeni lőszergyárossal, Emil Skoda-val társult. A cég ekkor kapta máig is használt Skoda nevet.
A Skoda-gyár olyannyira jelentős volt, hogy a németek az 1938-as megszállás idején rögtön rátették a kezüket. Mivel már az I. Világháborúban is fegyvergyárként működtek, a Skoda-nak nem sok választása maradt: ki kellett szolgálniuk a világháborús német hadiigényeket.
Az 1940-es évek második felében az uralmon lévő Kommunista Párt államosította a Skodát, ezzel pedig gyakorlatilag monopolhelyzetbe hozta a Csehszlovák személyautógyártás területén.
A cég ezt a lehetőséget kihasználva a szocialista tábor egyik vezető autógyártója lett, ezt a státuszt pedig az 1987-es Favorit modellel koronázta meg (és betonozta be).
A vasfüggöny 1989-es lehullása után a Skoda - a Cseh kormány beleegyezésével - a Volkswagen csoport tagja lett. Az olyan divatos autók, mint az Octavia vagy a Fabia, új rajongók ezreit szerezték a márka számára. A Skoda mindezeknek köszönhetően szinte az egész világon megtalálható, jól ismert autómárka.
Skoda típusokkal kapcsolatban:
Skoda termékek, alkatrészek
Skoda témájú írásaink
Skoda típuskeresőnk
Fabia Fabia Combi Fabia Kombi Fabia Sedan Octavia Octavia Combi Roomster Superb Superb Combi Yeti
Megosztom az oldalt